oo

Jumaat, 1 April 2011

impian yang ingin digapai...

dikala umurku diibarat setahun jagung,.saya bermimpikan ingin menjadi seorang pejuang negara (askar).  cita-cita ini mungkin disebabkan saya diwaktu kecil seringkali gemar menonton filem-filem berunsurkan sejarah tanahair yang mengisahkan tentang pejuang-pejuang tanahair yang mempertahankan negara diwaktu negara masih lagi di tangan penjajah durjana. agak lama cita-cita ini berbuku dihati saya sehingga ke umur 13 tahun di waktu saya bersekolah rendah, saya menggangotai PKBM (LAUT).. tetapi tamat persekolahan, saya sudah tawar hati dengan cita-cita saya kerana merasakan kehidupan sebagai seorang askar tidaklah begitu  seronok kerana penuh dengan disiplin,.ini kerana saya adalah seorang yang tidak suka dikongkong..

 

selepas itu, tiada lagi cita-cita dihati saya..buat sementara waktu..

akhirnya selepas saya membuat kajian tentang diri saya, saya mendapati bahawa saya amat tertarik hati dengan bidang perniagaan dan keusahawanan..maka terbitlah cita-cita ingin menjadi seorang usahawan dimana cita-cita ini masih saya pegang dan Insyaallah akan saya realisasikan sehingga saya berjaya berada dipuncak menara gading!!
pernah jugalah saya mencuba nasib didalam bidang perniagaan ini,.
MLM, meniaga ais kacang, menjual burger, meniaga dipasar malam/ bazar ramadhan, insurans...itu adalah antara jenis-jenis bentuk pekerjaan yang pernah dilakukan saya bagi mencari pengalaman yang bermula dari akar umbi sebelum saya semai menjadi sepohon pokok yang mekar dengan rimbunan bunga-bunga duit..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan