oo

Sabtu, 2 April 2011

Saya punya al kisah..


Seperti yang telah ditentukan oleh kedua orang tua saya tika lahirnya saya ke dunia ini pada 10 Disember 1988, dinamakan Mohd Hafizan yang bermaksud pemelihara.  Kadangkala ada yang memanggil saya ‘Jan, Pijan, Ustaz’..Dilahirkan di rumah di Paya Keladi, Kepala Batas, P.Pinang dan disitulah saya membesar sehinnga sekarang.  Lahir sebagai anak sulung yang kini mempunyai dua orang adik lelaki.  Jantina saya semestilah lelaki.  Berketurunan Melayu.  Alhamdulillah saya dilahirkan didalam keluarga Islam dan beruntung dilahirkan ketikamana negara Malaysia sudah mengecap kemerdekaan, oleh itu saya memegang status sebagai warganegara Malaysia. Sekarang saya berumur 23 tahun dan masih tiada peneman hidup, dalam erti kata lain ‘single and also available’..bukannya tidak mencari atau dicari, tetapi saya lebih sukakan sesuatu yang bersifat semulajadi walaupun ianya lambat tetapi kita perlu redha dengan ketentuan Ilahi dimana setiap daripada kita telah dijadikan berpasangan.  Memang agak sedih jalan cerita saya, tetapi sekarang biarlah dahulu saya menggalas tugas sebagai seorang pelajar.  Tipulah jika ada makhluk yang bernama manusia boleh membahagikan perasaan belajar dan bercinta, seperti topologi ‘ring’ didalam network.. satu rosak, semuanya rosak!.  Jika semasa belajar, kita bercinta..memang cintalah yang kita dapat.  Ini adalah pendapat dari diri saya sendiri, jika saudara saudari mempunyai pendapat masing-masing,terpulanglah..kubur tiada kongsi-kongsi.



Ini serba ringkas permulaan  ‘cherita Myself’...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan