oo

Jumaat, 1 April 2011

keluarga..

ini alkisah keluarga saya..bermula dengan abah saya..namanya Ramli bin Ismail, berumur 52 tahun. abah saya bekerja sebagai seorang pengawal keselamatan. walaupun pekerjaan ini nampak seperti senang, tapi sebenarnya seorang pengawal keselamatan memegang satu tanggungjawap yang amat berat, kerja ini tiada cuti walaupun pada hari raya dan bekerja 24jam pada hujung minggu. oleh sebab itu, saya jarang berbual dengan abah saya kerana apabila beliau berada dirumah, saya tiada dirumah, beliau tiada dirumah, saya ada dirumah. walaupun jarang bertemu tapi masih rapat keakraban kami berdua.

mak saya bernama Che Perida bt Darus, klasik tak nama mak saya?
beliau berumur 46 tahun..mak saya tidak bekerja, jadi beliau menggalas tugas selaku surirumah tangga..sebagai perempuan yang bernama emak, tidak cukup resepilah jika beliau tidak berleter pada anak-anaknya yang baik ini. walaupun begitu, beliau cukup mengambil berat tentang kebajikan anak-anaknya iaitu saya dan adik-adik saya.

saya adalah anak sulung didalam keluarga Ramli dan Che Perida..
saya diberi nama Mohd Hafizan yang bermaksud 'pemelihara'..
untuk maklumat lebih lanjut tentang saya bolehlah rujuk pada post saya yang bertajuk,..'diri saya'.

adik saya yang pertama bernama Muhamad Azriwan..baru menamatkan SPM dengan jayanya. bagi mengisi masa yang terluang tatkala baru menamatkan persekolahan, beliau bekerja disebuah kilang bagi mencari rezeki dan meringankan beban keluarga.

adik saya yang kedua dan terakhir bernama Mohd Anas.  masih bersekolah di tingkatan dua.  beliau tinggal di asrama walaupun jarak rumah dengan sekolah hanyalah 1km sahaja.  katanya ingin mencuba kehidupan berasrama.

inilah serba sedikit tentang keluarga saya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan